Supermarket Receipt Graphics

solution-obesity-hayden-peek-packaging-receipt-design_dezeen_sq-1

Conform datelor oferite de World Health Organization, în 2014, 39% dintre adulții peste 18 ani din lume erau supraponderali. Mai mult, 13% erau sufereau de obezitate. Creșterea exagerată a greutății corporale afectează viața oamenilor atât din punct de vedere medical, cât și psihologic (mulți se confruntă cu public shaming și suferă de depresie), economic (mobilitatea scăzută le reduce accesul la slujbe) și social.

Designerul britanic Hayden Peek a decis să adreseze această problemă într-o manieră grafică. El propune ca chitanțele de supermarket să ofere, pe lângă lista produselor cumpărate, și date despre valoarea lor nutritivă: calorii, zahăr, grăsimi, grăsimi saturate și sare. Iar, pentru că numerele și procentele reprezintă informații abstracte la care oamenilor le este greu să se raporteze, el sugerează o codare pe culori: verde pentru conținut scăzut, galben pentru mediu și roșu pentru ridicat. În plus, designerul spune că graficele ar putea fi asociate cu appuri ce ar ajuta consumatorii să învețe cum să-și îmbunătățească obiceiurile alimentare.

Problema alimentației nesănătoase este una prea complexă pentru a putea fi rezolvată așa, dar propunerea lui Peek reprezintă cu siguranță un pas înainte pentru o mai bună cunoaștere a felului în care ne hrănim. Iar asta ar putea schimba pentru unii dintre noi, în timp, și conținutul coșului de cumpărături.

Screen Shot 2016-02-25 at 08.50.03

Comments are closed.