Donor Cable

Cu proiectul Donor Cable, reprezentanţii advertising-ul ne arată că îşi pot folosi armele pentru a face bine. Nar Mobile, o companie de telefonie mobilă din Azerbaijan, şi Y & R Moscova au descoperit un insight pe care l-au folosit eficient în noua lor campanie pentru a salva vieți.

Pe baza unei comparaţii între lipsa continuă de baterie a unui telefon, şi provizile de sânge dintr-o ţară unde oamenii au mare nevoie de asta din cauza unei boli numită talasemie, a fost creată brăţara Donor Cable. Când nu joacă rolul de accesoriu, Donor Cable este un cablu cu două capete care transferă energie de la un smartphone Android la altul. O paralelă isteaţă între donatorul de sânge şi eventualul pacient pe care îl ajută cu donaţia lui. Pe interiorul obietului este scris mesajul: „Donează energie pentru a salva un telefon şi sânge pentru a salva o viaţă.”

Brăţările au fost oferite cadou la cumpărarea unui Android în magazinele Nar din toată ţara, iar în preajma magazinelor au fost plasate staţii mobile pentru donarea sângelui, în caz că oamenii erau pregătiţi să facă pasul. Numărul de donaţii la nivel naţional a crescut cu 335%.

În urmă cu un an, o campanie asemănătoare a fost făcută de Leo Burnett Tailor Made din Brazilia şi, deşi există controverse în privinţa originalităţii campaniei prezentate mai sus, ne bucurăm că scopul a fost (şi) nobil, iar impactul pe măsură.

donor-cable-yr-moscow-hed-2014Donor-Cable-bracelet-for-smartphonesDonor-Cable-Bracelets

Comments are closed.