Digital Traces

Digital_traces-02

/’dɪdʒɪt(ə)l treɪs/

substantiv compus

1.  „Digital traces” – aka „digital footprint”  / „cyber shadow” / „meta data” – este o altă expresie new media ce aproape se autoexplică: urmele pe care le lăsăm în calitate de utilizatori ai mediului digital.

2. Termen regăsit în conversațiile despre internet – în experiențe individuale sau colective.

3. Urmele digitale se împart în două categorii: pasive și active. Cele pasive sunt urmele colectate fără ca noi să știm (cookies), iar cele active sunt adunate cu aprobarea noastră (abonamentul la newslettere, postările pe Facebook etc.).

4. Una din părțile întunecate a acestor urme este că ele pot fi exploatate de către companii pentru a oferi insighturi despre compartamentul uman aka compartamentul consumatorului (cum ne mișcăm online) în scopul de a-l influența. Astfel, se ridică din nou problema confidențialității datelor.

5. Indiferent de cum anume se colectează aceste informații, întrebarea apare, ca și în cazul Internet of Things (IoT), unde ajung ele și la ce folosesc pe termen lung.

6. Proiecte care investighează drumul datelor odată ce ele pleacă de sub buricele degetelor noastre există și vor continua să apară.

 

Vocabularul Ideas Lab îşi propune să faciliteze navigarea și înțelegerea ideilor inovative de pe site și nu numai.

Ilustrație de Ioana Trușcă.

Comments are closed.